سایت در حال بارگذاری است ...

شبیه سازی ارنا arena ایستگاه اتوبوس رانی با آرنا

موضوع پروژه:  شبیه سازی ایستگاه اتوبوس رانی با ارنا arena آرنا|داکیومنت:دارد|نسخه نرم افزار:13.5|فـرمت داکیومنت : word

همراه با داکیومنت صورت مسئله+نتایج شبیه سازی + فایل پیاده سازی در نرم افزارارنا

Arena Simulation

صورت مسئله:

 

یک خط اتوبوس رانی با ۲۶ ایستگاه و ۴۰ اتوبوس با ظرفیت هر اتوبوس ۱۰۰ نفر از  ساعات 6صبح تا 9 شب در خط اول سامانه اتوبوس‌رانی تهران فعالیت میکند.

این سامانه را با نرم افزار شبیه سازی پیاده سازی کنید.

در خط اول سامانه اتوبوس‌رانی تهران ۲۶ ایستگاه دایر می‌باشد.این ۲۶ ایستگاه که از پارک‌سوار آزادی تا چهارراه تهرانپارس قرار گرفته‌اند، به ترتیب از غرب به شرق به شرح زیر می‌باشند:

پایانهٔ آزادی؛ در حقیقت پایانهٔ اتوبوسرانی شهری در غرب تهران محسوب می‌شود که مبدأ اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌ها به بسیاری از نقاط داخل و خارج شهر تهران است. ایستگاه سامانه اتوبوس تندرو در شمال غربی این پایانه قرار گرفته است و در واقع ایستگاه مبداء از سمت حرکت غرب به شرق اتوبوس‌های سامانه تندرو محسوب می‌شوند.
میدان آزادی: این ایستگاه در دهانه خروجی میدان آزادی به سمت شرق و در ابتدای خیابان آزادی قرار گرفته است. اتوبوس‌های عادی و اتوبوس‌های تندرو هر کدام در ایستگاه‌های مخصوص اقدام به مسافرگیری می‌نمایند.
استاد معین: این ایستگاه در ابتدای خیابان استاد معین قرار گرفته است. از مراکز مهم در اطراف این ایستگاه شهرداری منطقه نه تهران است.
دانشگاه صنعتی شریف:این ایستگاه در مقابل دانشگاه صنعتی شریف قرار گرفته است. از دیگر مراکز مهم در نزدیکی این ایستگاه می‌توان به کانون فرهنگی تربیتی فجر و مرکز مخابرات آزادی اشاره نمود.
بهبودی: این ایستگاه بعد از تقاطع خیابان بهبودی و آزادی قرار گرفته است. تا چندی پیش قرار بود پلی بر روی این تقاطع نصب شود. اما این پل در نیمهٔ کار تخریب شد. از خیابان‌های اطراف این ایستگاه می‌توان به خیابان آذربایجان و بهبودی اشاره و از مراکز مهم اطراف می‌توان وزارت کار و امور اجتماعی رانام برد. همچنین این ایستگاه تا حدودی به ایستگاه آزادی در خط شماره دو متروی تهران نزدیک است.
توحید: این ایستگاه در خیابان آزادی تقاطع خیابان توحید و بزرگراه نواب قرار گرفته است. از مراکز مهم اطراف این ایستگاه می‌توان به سازمان حج و اوقاف اشاره نمود.
قریب: این ایستگاه در خیابان آزادی، ابتدای خیابان قریب قرار گرفته است و ایستگاه قبل‌تر از میدان انقلاب است. از خیابان‌های اطراف این ایستگاه می‌توان به خیابان‌های اسکندری شمالی و جنوبی اشاره نمود. از مراکز مهم در نزدیکی این ایستگاه می‌توان به دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و بورس تجهیزات دندانپزشکی اشاره نمود.
میدان انقلاب: این ایستگاه در داخل میدان انقلاب قرار گرفته است. اتوبوس‌های خط تندرو در کنار میدان انقلاب و در ایستگاه مخصوص اقدام به سوار و پیاده کردن مسافر می‌نمایند. خیابان‌های مهم اطراف این ایستگاه عبارتند از: خیابان‌های کارگر شمالی و جنوبی (در شمال و جنوب میدان) و ابتدای خیابان انقلاب. از اماکن مهم می‌توان به بازار کتاب انقلاب، انتشارات مختلف، دارالترجمه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی کتاب اشاره کرد..
دانشگاه تهران: این ایستگاه در خیابان انقلاب و اندکی بعد از دانشگاه تهران قرار گرفته است. از خیابان‌های مهم اطراف این ایستگاه می‌توان به خیابان وصال شیرازی و خیابان قدس اشاره نمود.
چهارراه ولیعصر: ایستگاه چهارراه ولیعصر در تقاطع خیابان‌های ولیعصر و انقلاب قرار دارد. از اماکن مهم اطراف این ایستگاه پارک دانشجو، تئاتر شهر، خیابان جمهوری و بازارهای رایانه مانند بازار رایانهٔ رضا و بازار رایانهٔ ایران می‌باشند.
میدان فردوسی؛ این ایستگاه در ورودی خیابان انقلاب به میدان فردوسی قرار گرفته است. خیابان‌های اطراف این ایستگاه شامل سپهبد قرنی و فردوسی می‌باشند. همچنین این ایستگاه نزدیک ایستگاه فردوسی در خط چهار متروی تهران می‌باشد. از اماکن نزدیک به این ایستگاه چهارراه استامبول است.
دروازه دولت: این ایستگاه در خیابان فردوسی و کمی بعد از خیابان لاله‌زار نو قرار گرفته است. همچنین این ایستگاه به ایستگاه دروازه دولت در خط یک متروی تهران نزدیک می‌باشد. از اماکن نزدیک به این ایستگاه می‌توان به دانشگاه تربیت معلم تهران، بازار کفش فردوسی، سفارت یونان و لانهٔ جاسوسی آمریکا اشاره کرد.
شریعتی؛ این ایستگاه در ابتدای خیابان دکتر شریعتی (پیچ شمیران) قرار دارد. از مراکز مهم اطراف این ایستگاه می‌توان به دانشگاه آزاد اسلامی (دانشکده اقتصاد و حسابداری) اشاره نمود. از خیابان‌های نزدیک این ایستگاه نیز می‌توان به خیابان بهار جنوبی اشاره کرد.
پل چوبی: این ایستگاه قبل از تقاطع خیابان سپاه و خیابان انقلاب و در جنب پل چوبی قرار گرفته است. از مراکز مهم در نزدیکی این ایستگاه می‌توان به سازمان تامین اجتماعی در خیابان حقوقی اشاره نمود.
میدان امام حسین: این ایستگاه در ورودی خیابان انقلاب به میدان امام حسین و در روبروی ایستگاه امام حسین در خط دوم متروی تهران قرار گرفته است. از خیابان‌های نزدیک این ایستگاه می‌توان به خیابان آیت‌الله مدنی و خیابان خواجه نصیر اشاره نمود. اتوبوس‌های خط تندرو در کنار این میدان توقف می‌کنند.
منتظری: این ایستگاه، ایستگاه بعد از میدان امام حسین می‌باشد و در خیابان دماوند و در تقاطع خیابان آیت‌الله منتظری و خیابان دماوند قرار گرفته است. از مراکز مهم در نزدیکی این ایستگاه می‌توان به مرکز آموزش عالی فنی انقلاب اسلامی و شرکت برق بوعلی اشاره نمود.
بوعلی: این ایستگاه در تقاطع خیابان بوعلی و خیابان دماوند قرار دارد. از مراکز مهم در اطراف این ایستگاه می‌توان به بیمارستان بوعلی در روبروی این ایستگاه اشاره نمود.
فتحنایی: این ایستگاه در تقاطع خیابان فتحنایی و دماوند قرار دارد.
فرودگاه: این ایستگاه در تقاطع خیابان دماوند با خیابان‌های شهید غفاری و شهید رجبی قرار گرفته است. نام این ایستگاه به دلیل نزدیکی با فرودگاه دوشان تپه به این نام، نام گذاری شده است.
سبلان: این ایستگاه در تقاطع خیابان دماوند با خیابان سبلان جنوبی و بلوار اشراق قرار گرفته است.
وحیدیه: این ایستگاه در تقاطع خیابان دماوند و خیابان شهید داوودی (وحیدیه) قرار گرفته است.
پل: این ایستگاه در تقاطع خیابان دماوند با خیابان مسیل باختر و خیابان ۳۰ متری نیروی هوایی قرار گرفته است.
آیت: این ایستگاه در تقاطع خیابان دماوند با خیابان‌های شهید دکتر آیت و خیابان امامت قرار گرفته است. همچنین این ایستگاه به میدان امامت نزدیک می‌باشد.
ابوریحان: این ایستگاه در تقاطع خیابان دماوند و خیابان مهریزی قرار دارد. از مراکز مهم در نزدیکی این ایستگاه می‌توان به اداره کل راه و ترابری و درمانگاه مرکزی تهرانپارس اشاره نمود.
خاقانی: این ایستگاه در تقاطع خیابان خاقانی و بزرگراه ۴۵ متری تهرانپارس (باقری) با خیابان دماوند قرار گرفته است.این ایستگاه به میدان شقایق بسیار نزدیک است. همچنینی از مراکز مهم در اطراف این ایستگاه می‌توان به مجموعه ورزشی قائم اشاره نمود.
داریوش: این ایستگاه در خیابان دماوند و در نزدیکی دو خیابان ۱۰۷ و خیابان شهید حیدری قرار گرفته است.
چهارراه تهرانپارس: این ایستگاه در واقع از سمت شرق به غرب ایستگاه آغازین و از سمت غرب به شرق ایستگاه پایانی می‌باشد. این ایستگاه در کنار ترمینال شرق قرار گرفته است و یکی از مراکز مهم در نزدیکی این ایستگاه هتل شهر می‌باشد. همچنین از بزرگراه‌های نزدیک این ایستگاه بزرگراه شهید عباس دوران و بزرگراه تهران-دماوند می‌باشند. همچنین این ایستگاه به فلکه اول تهرانپارس نیز نزدیک می‌باشد.

شبکه نرم افزار ارنا

bus

نمودار هیستوگرام نتایج:

bus station1

bus station2

bus station3

 

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...