سایت در حال بارگذاری است ...

پایان نامه استانداردهاي ISO پروژه مربوط به درس كنترل كيفيت آماري، مدیریت

عنوان: پایان نامه استانداردهاي ISO پروژه مربوط به درس كنترل كيفيت آماري، مدیریت

رشته:  مدیریت آموزشی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: 103

فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه
1- اطلاعاتي درباره سازمان بين‌المللي استاندارد (ISO)
1-1- فراتر از ISO 9000 و ISO 14000
1-2- نام ISO
1-3- غير دولتي
1-4- اختياري
1-5- اتفاق نظر
1-6- وظيفه ISO
1-7- رعايت استانداردها
1-8- گواهينامه ISO 9000 و ISO 14000
1-9- برچسب محصول نيست
1-10- علامت ISO
2- سازمان ISO و استانداردهاي مديريت كيفيت
2-1- تاريخچه استانداردهاي مديريت كيفيت
2-2- ISO 9000 – 1994
2-3- ISO 9000 – 2000
2-4- ISO 14000
2-5- QS 9000/ISO TS 16949
3- مباني مديريت كيفيت
3-1- تغيير در مفهوم كيفيت
3-2- مفهوم كيفيت
3-3- كيفيت از ديدگاه ISO 9000
3-4- واژه‌هاي عمومي
3-5- مفاهيم مربوط به كيفيت
3-6- اصطلاحات مربوط به ابزارها و فنون
4- نيازمندي‌هاي نظام مديريت كيفيت
4-1- نيازمندي‌هاي 1994 – ISO 9000
4-2- نيازمندي‌هاي ISO 9000 – 2000
4-3- نيازمندي هاي QS 9000/ISO TS TS 16949
5- اجراي استانداردهاي مديريت كيفيت در سازمان
5-1- تصميم و مأموريت
5-2- خط مشي كيفيت
5-3- انتخاب محدوده
5-4- طرح‌ريزي پروژه
5-5- تجزيه و تحليل شركت و فرايندهاي آن
5-6- ارزيابي مقدماتي
5-7- طراحي نظام مديريت كيفيت و ساختار مستندات
5-8- انتخاب و‌ آموزش مميزين داخلي
5-9- مستندسازي نظام مديريت كيفيت
5-10- ايجاد ارتباط و انتخاب مميز
5-11- استقرار نظام مديريت كيفيت
5-12- مميزي خارجي (مميزي گواهينامه)
5-13- بازاريابي
فهرست منابع و مآخذ

مقدمه
در جهان امروز هر لحظه با تحولات و تغييرات شگرف و برق آسايي مواجهيم. حركت كيفيت گرايي در جهان تجارت، حركتي تكاملي، مثبت و در عين حال توفنده و پر تلاش است كه در دهه اخير آغاز شده و به سرعت سراسر گيتي را فرا گرفته است.
استانداردهاي ايزو 9000 در حقيقت يك الگوي عملي و موفق براي پاسخگويي به اين حركت توفنده است. الگويي كه عنوان زيان مشترك جهاني را به خود اختصاص داده و هم اكنون بيش از 450000 واحد توليدي و خدماتي در سراسر دنيا موفق به دريافت گواهينامه ايزو 9000 شده‌اند.
اگر چه برخي از مديران و كارشناسان در اولين برخوردها، با ترديد به آن مي‌نگريستند، اما به مرور و با ايجاد فرهنگ و بينش لازم و اثبات عملي بودن آن در تمامي واحدهاي توليدي و خدماتي كه علاقمند به ارتقاء كيفيت محصولات و خدمات خود هستند، به تدريج شك‌ها تبديل به يقين شد و مديران به صورت روز افزون به استفاده از اين استانداردها علاقه و تمايل نشان دادند. (كاوش، 1380، الف) خوشبختانه شناخت اهميت و آغاز فعاليت در زمينه استانداردهاي ايزو 9000 در صنايع توليدي و خدماتي كشور دائماً در حال گسترش است. دريافت اخباري همچون افزايش تعداد سازمان‌هايي كه موفق به دريافت گواهينامه انطباق شده‌اند يا شروع فعاليت در كارخانجاتي كه حتي در نقاط محروم قرار داشته و با همت دولت و تلاش مديران، كارشناسان و كارگران ايثارگر تأسيس و به فعاليت اشتغال دارند يا ‎آغاز فعاليت در سازمان هاي خدماتي، فني و مهندسي و حتي آموزشي و همچنين استمرار فعاليت در بسياري از سازمان‌ها و نزديك شدن يا آماده بودن تعدادي از سازمان‌ها براي انجام مميزي نهايي، همگي و همگي نويدي است اميد بخش در ايجاد يا گسترش فرهنگ ارزش نهادن بر كيفيت در صنايع كشور؛ فرهنگي كه عامل بقاء، عامل موفقيت و عامل استمرار موفقيت براي هر سازمان توليدي يا خدماتي چه در بازارهاي داخلي و چه در بازارهاي منطقه‌اي و بين‌المللي است. (پورشمس، 1382، ص 1)

منابع و مأخذ
اميران، حيدر (1375)، مجموعه ISIRI & ISO9000 ، جلد سوم: مستندسازي روشهاي اجرايي، چاپ مؤسسه الهادي، شهريور ماه، چاپ اول.
پورشمس، مهرداد (1382)،‌ نكاتي كليدي در استانداردهاي ايران- ايزو 9001، چاپ بسيج دانشجويي دانشگاههاي تهران، چاپ اول.
رضائي، كامران (1382)، دوره جامع آموزشي- كاربردي تربيت سرمميزان حرفه‌اي ISO 9000: 2000 ، چاپ معاونت تضمين مرغوبيت سازمان صنايع هوا فضا، چاپ اول.
شركت كاوش (1380)، مباني مديريت كيفيت بر اساس استانداردهاي
ISO 9000 / QS 9000، چاپ كاوش،‌ شهريور ماه، چاپ اول.
مديريت روابط عمومي و امور بين الملل (1382)، خط مشي ايزو براي 2004-2002‌، چاپ مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، چاپ اول.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...