سایت در حال بارگذاری است ...

دانلود سورس پروژه الگوریتم رمزنگاری نامتقارن سزار sezar با C#,CSharp,سی شارپ

موضوع پروژه:دانلود سورس پروژه الگوریتم رمزنگاری نامتقارن سزار sezar با C#,CSharp,سی شارپ|نسخه نرم افزار:Microsoft Visual Studio|

 

Microsoft Visual Studio

 

bb
رمزنگاری سزار

این رمزنگاری یکی از قدیمی ترین و ساده ترین انواع رمزنگاری است که برای اولین بار توسط ژولیوس سزار در جنگ ها برای حفاظت از محتوای پیغام ها استفاده می شد.

در این روش، هر حرف از حروف الفبا به اندازه مشخصی جابه جا می شوند. مثلا اگر جابه جایی سه خانه است، به جای حرف A حرف D قرار می گیرد و برای رمزگشایی، باید به همین مقدار حزوف را در جهت عکس جابجا کنید. همانطور که الگوریتم این روش بسیار ساده است، حمله برای رمزگشایی آن نیز ساده است.

برای رمزگشایی، کافی است (با استفاده از روش brute force) کلید های یک تا ۲۵ را امتحان کنیم تا یکی از آنها متن رمزنگاری شده را به کلمات با معنی تبدیل کند.

bb
الگوریتم سزار در واقع یک نوع الگوریتم جایگزینی نیز به حساب می آید. به طور کلی در الگوریتم های جایگزینی هر حرف الفبا با یک حرف دیگر جایگزین می شود و گیرنده متن رمزنگاری شده باید عکس این عمل را انجام دهد و از این روش بیش از ۲۰۰۰ سال است که استفاده می شود.

در این روش کلید، جدولی از حروف خواهد بود. در این روش، حمله با روش brute force سخت تر است؛ چراکه در این روش تعداد کلید ها ۲۶! است و محاسبه و تحلیل آنها عملا زمان بسیار زیادی می برد و غیر ممکن است.

برای مثال اگر در هر ثانیه ۱۰۰ میلیارد کلید را امتحان کنیم، ۱۰۰ میلیارد سال طول می کشد! برای حمله و رمزگشایی آن از روشی به اسم آنالیز تکرار استفاده می کنند.

در این نوع حمله، تعداد تکرار حروف رمزنگاری شده، با تعداد تکرار حروف در متن های عادی انگلیسی مفایسه می شود و از این طریق ممکن است کلید رمزنگاری را بدست آورند و هر چقدر متن طولانی تر باشد، رمزگشایی آن ساده تر می شود.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...