سایت در حال بارگذاری است ...

مقاله ديوارهاي موازي، معماری

عنوان: مقاله ديوارهاي موازي، معماری

رشته:   معماري و شهرسازي –كارشناسي

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: 30

 

رديف هاي موازي از دو سري ساختمان معرف اصطلاحي است كه ما به عنوان خيابان شناخته ايم. خيابان مملو از ساختمان هاست. خيابان خانه ها را از هم جدا مي كند و آنچه كه ما را قادر مي كند تا از يك خانه به خانة ديگر برويم. يا در طول خيابان از ميان خيابان.
جرج پرك. ترجمه شده توسط استتوروك
انواع فضاها و ساير مقالات، (1974)
صفحه 450 و 1997

عنوان صفحه: در بعضي از ساختمان ها فضا با استفاده از ديوارهاي موازي سازماندهي مي‌شود.
يكي از آسانترين ، قديمي ترين و هنوز قابل استفاده ترين استراتژي هاي معماري استفاده از ديوارهاي موازي و مستقيم است. اين استراتژي منطبق بر معماري هاي قبل از تاريخ است و تا كنون ادامه يافته است. معمارها تمام امكانات آن را درست در اول قرن بيستم جستجو كردند. به نظر نمي‌آيد كه پتانسيل اين استراتژي خسته كننده و غير قابل استفاده شده باشد.
جذابيت واقعي اين ترتيب و استراتژي كاملاً ساده و غير پيچيده در سادگي ساختاري آن است و اين روش ساده ترين راه براي پوشاندن سقف بين دو ديوار موازي است.
اگر چه اين روش ساده و بي تكلف است اما استفاده از ديوارهاي موازي هم ظرافت هاي مربوط به خود را دارد. هنگامي كه ما به معماري هاي قديمي نگاه مي كنيم از وجود آنهمه خلاقيت و ظرافيت و باريك بيني متعجب مي شويم. آنچه را كه باعث شگفت ما شده است مي تواند هنوز مانند الگويي در دسترس و قابل استفاده اي براي طراحي و جستجوي ما باشد.
در فصل «هندسه هاي وجود» و در بخش ويژه «شش جهت – بعلاوة – مركز چنين گفته شده است كه معماري زميني (خاكي) از چند جهت به زمين، آسمان، چهار جهت افقي و عقيدة مركز مربوط مي شود.

تمام مشخصه هاي استراتژي ديوار موازي را مي توان در همة ساختمان هاي باستان ملاحظه كرد.
در قرن نوزدهم ميلادي “هنريش اشليمان” باستانشانس شهري را كشف كرد كه گمان مي‌رفت شهر قديمي “تروي” باشد كه برخواسته هاي داستانهاي مشهور “هنر است. تعدادي از بناها بر طبق ديوار موازي “سمت راست بالاي صفحه ” ساخته شده بودند. سر در ساختمان نيز از ديوارهاي موازي بنا شده بود.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات مرتبط ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...